štvrtok, 3. marca 2016

1.3. – Nespanie poobede

Dnešný deň je zásadový! Moje mláďa mi dalo najavo, že budú existovať dni, kedy si poobede proste nepospí! On dnes nespal! Chápete to? NESPAL!!!!! Niektoré matky by poobedný spánok svojho dieťaťa využili na nejaké tie doplnkové upratovacie práce. Ja osobne si vtedy uvarím kávičku a otvorím knihu. Proste – psychohygiena. Nie že by som nič nespratala, nie... ale v mojom prípade ide v ten čas, kedy mláďa zaspí, o uhol pohľadu. Spracem všetky hračky v mojom najbližšom okolí. A keď si sadnem na pohovku a rozhliadnem sa po krásnej upratanej izbe, ktorej dominuje nádherná fialová orchidea na stole pod oknom, zistím že na polici pod kávovým stolíkom sú ledabolo rozhádzané tie najmenšie hračky.... Takže stôl posuniem bližšie ku mne, aby mi výhľad na policu zakrýval ...no... ten uhol pohľadu. A otvorím si knihu... No a dnes...a nielen dnes!!! Mi syn naznačil, že poobedný spánok už nie je pravidelnosť a hoci ho zatiaľ vyhadzuje tak raz za dva týždne, mám z toho trochu zimomriavky. Ono to súvisí vo všeobecnosti s tým, že dva roky na materskej už sú ozaj záhul – filozoficky povedané – a prísť o poobedné ticho je dosť sila. Zhodla som sa na tom so všetkými matkami, s ktorými sa stretávam (teda s tou jednou). Niekedy po tých x-dňoch opakujúcich sa činností, ktoré nekončia ani cez víkend, sa už neviete dočkať, kedy vaše dieťa konečne preberie nejaká inštitúcia. Keď mi nespal druhýkrát, za 4 minúty som mala vyhľadané všetky jasle v okolí, za ďalšie štyri som už mala vyhľadanú potenciálnu prácu ... a o ďalšie 4 som vedela, že toho svojho anjelika nedokážem opustiť. Máte to tiež tak? Ste celkovo z materskej tak trochu náladové? Zaujímalo by ma, či si mám zapnúť mód „materské výčitky svedomia“, alebo to ešte nechať tak XD.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára