utorok, 8. marca 2016

Cassandra Clare: MECHANICKÝ ANJEL a spol. (steampunk trilógia Pekelné Stroje)

Obvykle začínam podobné knihy vetou „nemám rada fantasy, ale toto je výnimka“. Takže tomu je už koniec! Je načase vyjsť s pravdou von, pretože tých výnimiek sa mi nazbieralo akosi podozrivo veľa! Mám RADA FANTASY! xD ... áno, vyhla som sa otrepanému vtipu na štýl – Volám sa Polly a mám rada fantasy! – ale verte, že mi trhalo paprčou. Velebím svoju kamarátku BB, ktorá bude na mojom blogu viac spomínaná ako moja vlastná rodina, za to že mi priniesla túto knihu... Otvorila som ju s nakrčeným nosom, že hlavná hrdinka je husa, že fantasy, že hento tamto („hento tamto“ – takto mi niekedy drahý vysvetľuje skutočne dôležité veci xD) a síce ma tam držalo Viktoriánske Anglicko, ale zrazu tam vybuchovali steny a slúžky boli nejaké pokovované... konečne som nakukla späť k obálke a došlo mi, že ten anjel je fakt mechanický... že je to moje prvé stretnutie s literárnym steampunkom. Čo mi už na druhej strane dodalo pocit, že objavujem niečo nové a keď psíkovi hodíte kostičku... no... veď to poznáte. Polly sa zamilovala. Do CELEJ KNIHY!
Aj keď hlavná hrdinka Tessa je stále tak trochu husička.
Ale pekne po poriadku, keďže mi je jasné, že tamto hore rozhodne poriadok nie je. Príbeh sa odohráva v spomínanom viktoriánskom Londýne, čo je pre mňa veľké plus... A tiež ide o jeden z príťažlivých prvkov knihy – koniec koncov, priznajme si, že už samotná éra sa vyslovene hodí k mágii aj priemyslu. Do mesta večne pod hmlou prichádza Američanka Teressa Grayová (Tessa), ale namiesto toho, aby sa plánovane stretla so svojim bratom, je zajatá akýmisi Temnými sestrami a jej brat je nezvestný. Bola som rozpačitá celý čas, čo ju mučili, aby z nej dostali jej nikdy netušenú vlohu meniť svoju fyzickú podobu a pripravili ju ako manželku pre akéhosi Magistra. Vďaka bohu, zachránili ju Tieňolovci – ani ľudia, ani anjeli, čosi medzitým... aj so svojimi nehrozenými serafskými dýkami a ochrannými runami vytetovanými na tele... ani nemusím pripomínať, že ten čo si po ňu prišiel prvý, Will, bol v jej očiach okamžite neodolateľne sexi. Ono, keď vám ide o život, ste priviazaná v nejakej kutici o posteľ... tak samozrejme riešite kto je ako sexi, všakže???? No takto sa Tessa dostane do magického Inštitútu a čoraz viac preniká do Tieňoloveckého sveta a odhaľuje Magistrove zámery. A odtiaľ už som knihu milovala a posledné, čo ma trápilo, boli nejaké rozpaky a jej naivita na začiatku!!! Tejto knihe sa asi nedá neprepadnúť... ak ste niekto ako ja a BB :D. – postavy! Sú také príťažlivé, myslím tým charakterovo. Hlavný hrdina Tieňolovec Will síce nie je v mojich očiach až tak neodolateľný, no je neprekonateľne drzý a vtipný. Postupne ma jeho bezočivé prejavy čoraz viac rozosmievali („Keď Will povie ´podnikavý´ myslí tým ´nemorálny´.“ „Nie, myslím podnikavý. Keď chcem povedať ´nemorálny´ poviem – To by som urobil aj ja“), hoci na začiatku som nad ním iba krútila hlavou ako nad totálnym bláznom. No a potom Jem, ten druhý ktorého si zaslepená hlavná hrdinka nikdy nevyberie xD. Úžasný, éterický a jemný, slušný a pokojný bielovlasý chlapec s podlomeným zdravím. Avšak neskôr zisťujeme, že má šokujúcu „slabosť“, čo z neho predsalen robí tak trochu aj badass chlapca, juch! Jassemine. Vyzerá byť nepodstatná, no jej rozmarnosť a arogantnosť odo mňa dostala istú dávku pochopenia. Inštitút vedie inteligentná Charlotte a jej manžel – zlatý a popletený vynálezca Henry. A potom upíry a bosoráci... No proste, sú neskutočne zaujímaví a gentleman Jem je proste KLASA! Príťažlivý po všetkých stránkach! Po druhé - potom ten svieži závan steampunku :D. Ktorý som dosiaľ nečítala. Takže nakoniec som našla zaľúbenie aj v automatonoch, ozubených kolieskach, zvláštnom mechanickom anjelovi, ktorý Tesse neustále tikal na hrudi ako záhadný prívesok.
Deju sa nedá vytknúť nič. Začne hádam až príliš zhurta, potom spoznávame podmanivý Tieňolovecký svet a nakoniec nás čaká veľa akcie a kopec neočakávaných zvratov, čo je výborné.
A tadááá... netrvalo dlho a prečítala som celú trilógiu, ktorú tvoria - Mechanický Princ, Mechanická Princezná – pričom poslednú knihu aj vlastním a nie, nevadí mi, že mám v knižnici koniec bez začiatku. Koniec koncov, BB má začiatok bez konca xD.
Pribudli vlkolaci, či rôzne zvrhlé stvorenia – ako napríklad vlkolačí milenec bosoráka Magnusa Banea, ktorého výstredný zjav som si zakaždým s pôžitkom vizualizovala -  a ďalšie a ďalšie nechápavé krútenie hlavou nad Tessou, ktorá sa zahrávala s dvoma srdcami a pritom sa tvárila ako cudné viktoriánske dievča, čo nevie bez pomoci muža narátať do päť. V každom prípade, dej bol čoraz tragickejší a Jem Carstairs čoraz zraniteľnejší a neodolateľnejší. Je možné, aby ho vôbec nejaká čitateľka nevnímala ako svoju vlastnú nenaplnenú lásku?!
Oceňujem posledné stránky knihy, pretože priniesli ešte jeden poriadny zvrat. A som stále komplet prepadnutá historickému Londýnu plnému desivých automatonov a Tieňolovcov, ktorí zachraňujú svet! Aj napriek Tesse... a občas nelogickým scénam (seriózne! Scéna v Magistrovom väzení... to ako NAOZAJ???? Kto by to využil na napísaný účel...ech! Tí, čo čítali, pochopia)... milujem túto trilógiu a vždy budem!
Už dlho mi po dočítaní knihy doslova tĺklo srdce rozrušením a nadšením :D. 



Obr.
Slovart.sk
http://aliciavelle.blogspot.sk/

4 komentáre:

  1. "a nie, nevadí mi, že mám v knižnici koniec bez začiatku. Koniec koncov, BB má začiatok bez konca"..... toto je hádam najgeniálnejšia veta... teda časť vety akú som kedy v živote čítala.=D Vieš ako existujú náramky priateľstva, tak nás spája táto trilógia - začiatok mám ja a koniec ty.=D Ale ako som ti už hovorila - som rada, že tu poslednú knihu nemám doma a som rada a to ti musím poďakovať, že si ma dokopala k dočítaniu celej trilógie!!! ...aj keď som z nej mala najbližší týždeň doslova depresiu a plakla som pri každej spomienke. Ani si nepamätám či ma niekedy nejaká kniha takto dostala... akože oplakala som veľa postáv a koncov.... ale nie týždeň v kuse!!!! =D A pritom, keď si to vezmeš, tá kniha mala dobrý koniec.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inak, ked som to tak spontanne napisala, tiez mi napadlo, ze to presne pre toto sme taky dobry tim xD... proste sa doplname. Prisaham, ze mne chvilu behalo po rozume, ze sa tej knihy zbavim, takze tiez som mala dlhodoby smutok xD... ale tak, som rada, ze som si ju nechala xD

      Odstrániť
  2. Mňa ten koniec zabil. Asi dva týždne som kvôli tomu revala, ale vlastne vďaka autorkiným zvyšným sériám - Nástroje smrteľníkov a The Dark Artifices - mi to až tak nevadí, lebo tam som sa aspoň okrajovo mohla stretnúť s obľúbenými postavami.
    Na autorkinom štýle, aj keď na to veľa ľudí frfle, sa mi páči práve to, ako má všetky série dobre prepojené, lebo potom musím tie prepojenia hľadať v nenápadne spomenutých detailoch a práve to je najväčšia sranda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v kazdom pripade sa zhodneme na tom, ze nas to polozilo :D ja som si tiez riadne poplakala :D

      Odstrániť