sobota, 5. marca 2016

Koláče Našich Starých Mám: 1* BÁBOVKA

Na Vianoce som dostala vynikajúcu kuchárku od Hany Sedláčkovej. Takú, akú som už dlho hľadala, s kopou klasických koláčov, ktoré nám kedysi vypekali naše babičkyMoravské koláče, orechové tyčinky, sladké sendviče a všetky možné dobroty, niektoré len z niekoľkých surovín z dôb, kedy nebolo ľahké mať špajzu plnú potravín... Je to kuchárka, ktorá sa nebojí cukru. Nie že by som sa rada tlačila cukrom (akože rada sa ním tlačím, ale potom to ľutujem xD), ale v dnešnej bio-špaldovo-bezlepkovo-bezcukrovej dobe rada nachádzam harmóniu medzi light pochutinou a dobrým čerstvým koláčom! Jem špaldové bagety a zbožňujem diabolskú Nutellu! No povedzme si úprimne, babkine koláče sú najlepšie! A naša babka sotva vedela, čo je to raw, či paleo :D. Rozhodla som sa kuchárku tak trochu otestovať.
Napísať cca 4články o tom ako sa mi piekli poctivé slovenské koláče. Tejto kuchárke môžem vytknúť iba jednu vec, dosť podstatnú: stupne a dĺžku pečenia nenájdete. Ok, možno je to o tom, že plynové sporáky a rúry boli prosto niečo iné a recepty sú zozbierané ozaj od starých mám... no predsa. Tak či tak, začala som klasickou bábovkou.
Suroviny sú následné, uvádzam len s malým upresnením... ako som ich použila ja:
- 70g masla
- 150g krupicového cukru
- 1 vajce
- 250ml mlieka
- 1 kypriaci prášok
- 250g polohrubej múky
- 1 vanilkový puding
- Mala tam byť postrúhaná pomarančová kôra, ale ja som ju tam nedala a nechýbala :D
- Neodpustila som si však 2 lyžice granka pre mramorovaný efekt!
Maslo, cukor a vajce som mixla mixérom, čo som hneď ľutovala, ale nakoniec to neuškodilo. V každom prípade si však myslím, že som mala šľahať ručne. Pridala som puding rozmiešaný v mlieku, potom kypriaci prášok a múku a dve lyžice granka. Musím povedať, že bábovku som piekla prvýkrát. Ani neviem prečo. Vždy som si myslela, že je nudná a že ju vlastne nemám rada. Piekla som ju 20minút pri 160stupňoch a potom 10minút na 180. Na moju rúru to bol ideál, špajla sa nelepila.
Výsledok? Neviem si vynachváliť! Rozvoniavajúca, pekná bábovka, pocukrovaná ako z rozprávky. Vanilkovo-čokoládová, obe chute výrazné a cesto hutné! Dnes som si vypočula kompliment, že "tak som si na bábovke už dlho nepochutnala!" Čiže na tejto starej dobrej bábovke rozhodne niečo je. A k vyššie vyššie a ešte vyššie spomenutému, bola som dnes taký barbar, že som si ju natierala Nutellou. Ok, dnes som to naozaj prehnala, harmónia sa zrútila kameň po kameni.
V každom prípade, mám našliapnuté na to, aby som raz bola dobrá babka :D. Bábovku už mám excelentnú! A musím povedať, že pri jej druhom pečení som do cesta hodila niekoľko hrstí celých kešu orechov. A znova chutila celej rodine!!!



Ak ste tento článok už videli na sagaraa.blog.cz, je to ok. Vediem dva blogy :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára