pondelok, 28. marca 2016

Koláče Našich Starých Mám: 2* MAČACIE OČI

Ďalší koláčik, ktorý som si vybrala na otestovanie z báječnej kuchárky od Hany Sedláčkovej je taký klasický vianočný, ktorý keď kúpime, nikdy to nie je bohviečo xD. Ale keď sa upečie doma! Mmmm! Lahoda pohoda! Moja mamina ešte pozná jeho pôvodný názov – veľmi sa na Mačacie oči tešila, keď videla ako sa do nich púšťam.

Suroviny som použila nasledovné:
-          300g polohrubej múky (v recepte je napísané „hladká“ a možno sa po nej bude cesto lepšie spracovávať, no ja som proste nemala xD)
-          150g masla
-          75g práškového cukru
-          2 žĺtky
-          nastrúhaná kôra z polovice citróna
-          čučoriedkový lekvár ... v popise je višňa, či ríbezľa a naozaj musím potvrdiť, že najlepšie je použiť niečo takéto „kyslejšie“, takže aj ten môj vyslovene sadol
-          troška práškového cukru
-          polovica balíka vanilínu
Zasa som tápala, ale nakoniec som sa rozhodla predohriať si rúru na 170 stupňov. Múku pekne stručne ručne spracujeme so zmäknutým maslom, žĺtkami, nastrúhanou citrónovou kôrou a práškovým cukrom do cesta. Zo začiatku som bola nervózna, pretože sa mi cesto rozpadalo, ale jednoducho to chce viac času a nie že miesiť, ale tlačiť xD, až kým neostané kompaktné. Čo nakoniec aj ostalo. S vykrajovaním bolo kopec zábavy, pretože moje mláďa také činnosti zbožňuje. Cesto som si však nevyvaľkala úplne na tenko ako je v knihe odporúčané a ja osobne teda môžem odporučiť, že je lepšie nechať ho trošku hrubšie, inak sa nedostane z dosky na plech, aj keď je oboje riadne pomúčené. Proste sa trhalo.
Do niektorých kvetiniek a hviezdičiek som si pacla dekoratívnu dieru xD a napiekli sa mi do 7mich minúť. Proste... keď už začínajú jemne zlatavieť, je hotovo. Nedá sa ani opísať tá sladko-citrónová vôňa, ktorú som až do večera cítila v celom byte. Hotové Vianoce! Ponatierala som ich lekvárom a pospájala a zmiešala som vanilín s práškovým cukrom, čím som posypala vrch. Nebojte sa, že to bude presladené! Mačacie oči, pekne takto po domácky, v sebe spájajú sladučkú chuť mäkkého cesta, z ktorého je však lákavo cítiť citrón a cukrová posýpka je dokonale zladená s lekvárom, ktorý vyberáme skôr z tých menej sladkých. Ani sa nedá povedať, ako výborne chutili na druhý deň, keď ostali mäkučké ako obláčik, čo sa v prípade tohto koláčika stane až po odstátí. Nie že by neboli mäkké hneď, ale po niekoľkých hodinách to bola čistá dokonalosť! Ku káve, či čaju ako stvorené. Veď sa akurát zmestia na okraj podšálky, v tom musí byť nejaký hlbší zmysel :D.
No a musím povedať, že moje mláďa je striedmy pojedač sladkého, čo je super, ale aj tak ma hrialo pri srdci, keď som videla ako sa na mačacie oči vrhol. Môžem ich spokojne prehlásiť za obľúbený koláčik môjho syna :).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára