piatok, 4. marca 2016

Viktoriánci v OBRAZOCH *1

V poslednom čase ma celkom baví sledovať rôzne filmy, či seriály, ktoré sú vsadené do Viktoriánskeho obdobia. Svoju vášeň pre Viktoriáncov totiž za posledný rok rozvíjam skutočne naplno a v rôznych smeroch. Mimoriadne obľubujem gotické horory, ktoré sú obvykle zasadené do prekrásnych, hoci aj temných, viktoriánskych domov :D. Áno, len to mi stačí. V tomto článku (ktorý asi nie je posledný) som sa rozhodla odporučiť zopár kúskov, ktoré ma celkom zaujali. Nie sú možno aktuálne a neodporúčam ich ani tak vyslovene kvôli deju, ale skrátka pre viktoriánske reálie, či atmosféru spomínaného obdobia. Takže napríklad:

1. Podivný Experiment -
Predlohou tomuto filmu je dielo E.A.Poa, čiže temné je dosť. Hlavný hrdina, mladý lekár Edward, prichádza do psychiatrickej liečebne, aby sa učil od doktora Lamba, ktorý ústav vedie. Už na začiatku mu príde celá liečebňa tak trochu divná... pacienti totiž majú voľný režim a personálu ide o ich osobné blaho :). Na 19. storočie nevídané, no Edwardovi sa to celkom páči. Až kým neodhalí desivé tajomstvo skryté pod blázincom a neočarí ho nešťastná, vraj hysterická pacienta Eliza (Kate Beckinsale). Samotný príbeh mi prišiel trochu pritiahnutý za vlasy, ale na podobný dojem som si z týchto filmov už tak trochu zvykla :D. No priestory viktoriánskeho blázinca, aj s rôznymi praktikami, ktoré sa v tom období používali, boli mimoriadne zaujímavé.

2. Žena v Čiernom -
veľmi klasický gotický horor z roku 2012 o právnikovi (Daniel Radcliffe, čo mi trochu rvalo oči), ktorý rieši záhadu miznutia detí a prízraku ženy v čiernom. Pastva pre oči, čo sa týka temných viktoriánskych obrazov.

3. Ospalá Diera -
rok 1999, kedy sa ešte točili naozaj dobrééé filmy s jedinečnou atmosférou! Dobre, toto nie je Anglicko, ale Amerika :D.
Ale ten dojem, ktorý z filmu ide sa skrátka nedá prehliadnuť, plus mladý Johnny Deep ako detektív Ichabod Crane, ktorý rieši záhadu bezhlavého jazdca. Rozprávkový horor, povestná Burtonovka.

4. Purpurový Vrch –
najaktuálnejšia vecička v mojom zozname. Gotický horor ako sa patrí, v ktorom jednoznačne vedie NESKUTOČNÝ VIKTORIÁNSKY DOM, strašidelný, praskajúci, pochmúrny... ktorý by som brala aj s tou strašnou dierou v streche. Cez ktorú náhodou prekrásne sneží do haly :D.
Edith sa vydá za baroneta Thomasa Sharpa (Tom Hiddleston, viac nemusím dodávať♥!!!) a ako to už býva, ani ho veľmi nepozná, svadba je rýchla a ona sa s ním sťahuje do sídla plného prízrakov a tiež k jeho odmeranej sestre. Je to taká morbídna romanca. Mimoriadne sa mi páčil aj dej, aj kostýmy, aj pustý kraj, v ktorom sa monštruózny dom nachádzal... skrátka nemám čo vytknúť.

5. Emma -
nakoniec som našla aj anime z viktoriánskeho obdobia. Má 12 častí a je mimoriadne oddychové a vlastne sa mi pozeralo celkom dobre, až na posledné tri časti, ktoré som bola schopná miestami až „preskákať“ – ako veľmi sa to celé začalo vliecť. Aj napriek pomaly sa rozvíjajúcemu deju a animácii, ktorá rozhodne mohla byť príťažlivejšia, však celkom trefne ukazuje priepastné rozdiely medzi triedami. Ide totiž o lásku medzi gentlemanom a slúžkou.
Zatiaľ teda toľko. Určite toho neskôr bude viac.




Obr.
viewy.ru

www.mtv.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára