streda, 20. apríla 2016

2x manga: THE CAIN SAGA & GODCHILD (by Kaori Yuki)

Dnes v čítaní tak trochu netradične – skrátka japonský komix alias manga. Manga, ktorá mi zabrala celé mesiace - občas som pri nej pila ranné kávy.
Teda vlastne - išlo o dve rozsiahle mangy a to The Cain Saga (5Volume/25kapitol) a jej druhú sériu - GODCHILD (8Volume/47kapitol). Keď som všetko dočítala, dosť dlho som sa cítila mierne povedané ... otrasená. Pretože ak je niečo skutočne originál od mojej obľúbenej umelkyne Kaori Yuki so všetkým, čo k nej patrí, tak je to práve GodChild. Sága je skoršie dielo a predstavuje nešťastie rodiny Hargreaves. Prenášame sa do viktoriánskeho Anglicka a sledujeme 17ročného grófa Caina.
Sága je síce spočiatku na štýl "čo kapitola, to jeden prípad", ktorý bystrý Cain v istom zmysle detektívne rieši, ale neskôr predsa len začne riešiť aj závažné veci vo svojom živote.
Čiže príbehovo je svojim spôsobom podstatná. Gróf Cain
je prekliate dieťa - jeho otec ho splodil s vlastnou sestrou. Alexis svojho syna nenávidí od prvého
okamihu a jeho nenávisť je tak veľká, že dieťa vyrastá fyzicky týrané vlastným otcom, ktorý ho izoluje od celého okolitého sveta a berie mu všetko, čo miluje. Jediný človek, ktorý mu prejavuje cit je jeho verný komorník Riffael, na ktorom je Cain miestami až veľmi nezdravo závislý. Neskôr Alexis zmizne. Cain, z ktorého vyrastie expert na jedy s celkom slušnou osobnou zbierkou (inak, Kaori má veľmi rada milovníkov jedov :D), svojho otca zavraždí. Je si toho sám vedomí, avšak je to pravda?
Jeho prekliatie totiž pokračuje a Cain postupne odhaľuje bolestnú históriu svojej rodiny - plnú incestu, utrpenia a nikdy nekončiaceho dosahu, ktorý na neho Alexis má. Cainovo najväčšie nešťastie tkvie v tom, že ľudia, ktorých miluje, násilne umierajú.
GodChild je už úplné iná šálka frappacina. Minimálne - vysvetlí mi niekto, ako sa autorka dokázala vypracovať z TOHTO:
....na TOTO????
Druhá séria má presne to, čo na Kaori milujem. Viete prečo jej kresby priam uctievam a zároveň ma z nich mrazí? (Okrem toho, ako som si tu neskutočne užívala moje obľúbené historické obdobie - šaty, cylindre, kočiare.....) Je to presne pre TIETO studené OČI! No nie sú desivé??
GodChild je manga surová, mierne strašidelná, výsostne depresívna a veľmi veľmi neočakávaná - čo sa zvratov v deji týka.
Nikdy si nemôžete byť istý, ktorá veľmi sympatická postava je vlastne vlk v koži baránka.
Cain vyhlasuje proti svojmu osudu vojnu, vojnu z ktorej vyjde živý on, alebo Alexis - a tajomné situácie, ktoré tomuto cynickému a v istom zmysle aj veľmi krehkému/traumatizovanému mladému mužovi skrížia cestu ho skúšajú tvrdšie ako kedykoľvek predtým. GodChild sa zaoberá ľudskými obeťami, nehumánnymi medicínskymi pokusmi a najčernejšími dušami, ktoré žijú len pre to, aby smeli mučiť iných ľudí.
Nič však nie je bezvýznamné. Akékoľvek , aj to najplytšie zlo, je používané cielene a opiera sa o zložitý a organizovaný systém, ktorého pointa nám je veľmi dlho skrytá, ale udržuje v napätí. Z GodChild mi ako obvykle pri Kaori na chvíľu puklo srdce :D, ale som veľmi rada, že som sa na túto mangu odhodlala.


"Stanem sa Lordom Múch, ktorý sa bude kŕmiť na tomto svete."


Len tak pomimo. Moje prevedenie :) zväčšené a prispôsobené, ceruza. :D Vyslovene moja najobľúbenejšia verzia Caina – ako viktoriánskeho vykrádača hrobov!





obr.
mangareader.com
cytimanga.com
myanimelist.net

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára