utorok, 5. apríla 2016

Alexandra Potterová: ME AND MR. DARCY

Pardon za ten originálny názov, ale nemohla som si pomôcť, pretože „Ja a Pán Darcy“ je nádherný názov pre knihu... takže mi vysvetlite, že prečo ako to muselo byť preložené tak gýčovo ako DOKONALÉ RANDE, hm?! Hrozné. To si asi niekto myslel, že čitatelia sú takí zaostalí, že nepochopia tú jasnú narážku na Jane Austen? Ale inak...kniha dobrá :D. A áno, vytiahla som na blog túto knižku preto, že aj keď je príbeh zo súčasnosti, mierne, no pravideľne naráža aj na regentskú éru – takým voľným fantazijným štýlom :D. Hoci mám čo vytknúť, musím tiež podotknúť, že Potterovej svižný štýl s anglickým humorom mi fakt sedí! A chválim jej nepresladenosť a takú skôr vtipnú romantiku – ako naopak.
Hoci hlavná hrdinka je Američanka – Emily. Emily zbožňuje Jane Austenovú a predovšetkým jej román „Pýcha a Predsudok“ a preto (a aj preto, aby unikla plytkému výletu do Mexika) počas vianočného času odcestuje do Anglicka na spoznávací zájazd svetom Jane Austenovej. Avšak, hneď na začiatku ju čaká zopár nemilých prekvapení.
Tak napríklad – uvedomí si, že namiesto rovesníkov je obklopená rozvášnenými dôchodkyňami a ešte samotný pán Darcy....?!
k tomu s nimi cestuje aj Spike! Otravný novinár, ktorému zrušili lyžovačku len preto, aby mohol napísať článok o tom, čo ženy vidia na pánovi Darcym, ktorý sa umiestnil v rebríčku najsexi imaginárnych britských mužov. Čiže Spike je pekne otrávený a snaží sa to dať  všetkým vyžrať. Avšak Emily rýchlo prichádza na chuť anglickému vidieku a keďže Potterová do svojich knižiek vždy začlení aj kus mágie – počas výletu stretáva záhadného Angličana. Niečo jej na ňom nesedí. Jeho oblečenie je nanajvýš nemoderné, je akýsi až podozrivo gentlemanský a rezervovaný a decentne jej začína dvoriť. Žeby to bol
Takže – pekný námet. Ktorá z nás predsa občas netúžila stretnúť svojho literárneho idola, nie? No niekedy sa mi predsa zdalo, akoby Darcy nebol presne vystihnutý... hm... miestami mi prišiel málo záživný a možno to znie divne – málo nevrlý :D. A druhá vec, ktorá mi vlastne vadila aj v inej knihe od Potterovej – musia všetky postavy až príliš často reagovať slovkom – WOW?!
Ale inak hodnotím knihu pozitívne, tak či tak som sa od nej niekedy nedokázala odtrhnúť a koniec bol takmer až vianočné milý :))).



Obr.
Goodreads.com/Bux.sk

4 komentáre:

  1. he he mám ju na poličke ...musím dokončiť aktuálnu knihu, ktorou sa snažím prelúskať a hneď je na rad ona :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja si myslim, ze tebe sa bude pacit, Stanka :) je to take vesele a trosku rozpravkove :)

      Odstrániť
  2. Na Potterovú som už počula nejaké chvály, aj táto knižka vyzerá byť ako taká milá oddychovka, navyše jemné fantasy prvky mám rada :-) Ale ten názov?? Občas už ozaj nechápem tých prekladateľov, aj čo sa kníh aj filmov týka...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja :-( niekedy to vyslovene zabiju.

      Odstrániť