streda, 13. apríla 2016

Koláče Našich Starých Mám: 3* CHUDOBNÍ RYTIERI

Ďalší tradičný recept z kuchárky Hany Sedláčkovej otestovaný. K úvodu - ja som si vždy myslela, že francúzsky toast je obyčajný chleba vo vajci.
Nevedela som, že je to o tom, že je na sladko... a tiež, že u nás na slovači je to vlastne niekdajší bežný recept chudobnejších domácností. Je to to, čo moja mama volá "chleba v cukri", čo som si v živote nevedela poriadne predstaviť. Buď bol vo verzii ako Chudobní rytieri, alebo to bol ozaj do vody namočený chleba posypaný cukrom, čo ma trochu zaráža, ale zasa nebudem hovoriť, že to asi bude hnusné, keď Chudobných Rytierov som sa nevedela dojesť :D. Suroviny sú nasledovné:

- 250g mäkkého tvarohu (použila som jemný hrudkavý Rajo a chutil mi viac ako iba jemný druhýkrát)
- Citrón
- Cca 10 kúskov bieleho sendviča
- 250ml mlieka
- 1 vajce
- Práškový cukor
- Vanilínový cukor
- Olej
Potom ešte vraj hrozienka, ale ja ich neľúbiť, takže nebolo a nechýbalo. Na druhej strane, do tvarohu môžete zakomponovať aj ovocie a bude to skvelé. Skrátka - podľa preferencií a fantázie :). Tvaroh si vymiešame podľa chuti s práškovým cukrom. Nastrúhame do neho kôru z jedného citróna a ten určite musí byť, pretože dodáva skrátka dokonalú chuť. Urobíme si klasické "lepeňáky", ale sendviče natrieme naozaj hrubou vrstvou tvarohovej nátierky. Rozšľahané vajce rozmiešame v mlieku. Necháme si na panvici rozpáliť olej... ehm... dosť oleja ... ale toto je o našich babkách, nie o súčasných bio-eko-figúra trendoch... a potom sendviče namočíme z oboch strán vo vajíčku s mliekom a vypražíme na oleji.
Vraj som mala namáčať len zľahka, ale ja som proste normálne obe strany namočila a dobre bolo! Hotové sendviče pocukrujeme vanilínom s práškovým cukrom. Viem, že mi toho veľa v živote ušlo, ako napríklad ochutnanie chlebu vo vajci na sladko...takže som bola dosť prekvapená tým ako šialene DOBRE to chutilo. V sekunde som sa rozhodla, že to bolo to najsuper, čo som zatiaľ z kuchárky pripravila, aj keď sa rozplývam pri každom recepte.
No a keď ste rovnako mlsní ako ja, pokojne si ešte na vrch kvapnite javorový sirup. Je to jedna báseň!

2 komentáre: