utorok, 7. júna 2016

manhwa: ANTIQUE ROMANCE (by Mi-jung Kimi)

V tejto manhwe, ktorá má 4 volume a 26 kapitol, som našla vyslovene zaľúbenie. Aby som to jemne vysvetlila, manhwa je tiež klasický ázijský komix, ale kórejský. Keď už som tu spomenula aj japonský typ, prečo neoživiť rubriku o čítaní ďalším netradičnejším dielom. Už na prvý pohľad ma upútala tým, že je historická – čakala som nádherné kresby dobového oblečenia a usadlostí, čo sa mi aj splnilo. Ide  skutočne o veľmi romantický kúsok, čo si budeme navrávať a každú ženu, ktorá je práve vo veľmi dievčenskej náladičke, určite dostane.
V období 19. storočia sa za neobvyklých udalostí stretnú dve hlavné postavy. Veď aký mladý gentleman už len kúpi 15ročné dievča na aukcii starožitnosti? Presne tak však majiteľ lodnej spoločnosti – Ian McPort – ktorý leží aristokratom v žalúdku pre verejné pohŕdanie vyššou vrstvou, príde ku krásnej Suzette. Suzette je tak trochu bizarná bytosť, ktorá je známa ako „žijúci dievčenský portrét“ – už od svojho neradostného detstva skrýva isté tajomstvo, ktoré jej zabezpečilo osud „veci“, ktorá sa predáva z rúk do rúk.
Ian ju vyfúkne aristokratovi, ktorým pohŕda, vlastne o Suzette ani nestojí. A tak sa dievča ocitne
uväznené v ponurej izbe plnej kolekcií mladého muža so zatvrdnutým srdcom.
Lenže jej prirodzená zvedavosť, predovšetkým na „pána Iana“ a tiež pôvab, ktorý vnáša do usadlosti, jej pomôže... krôčik po krôčiku ... prepracovať sa až do Ianovho života. A žeby sa chcela dostať až k jeho srdcu? xD ... Dobre, to je asi jasné. A tiež je jasné, že kým sa z Iana začne stávať tak trochu aj človek, musí najprv krehká Suzette niekoľkokrát upadnúť do nebezpečenstva.
Pri prvých kapitolách som však bola, priznávam, sklamaná. Akosi mi vadili veľké nosy hlavných postáv a keďže som sa veľmi tešila na vizuálnu stránku, mrzelo ma, že ten „Ianisko“ sa mi vlastne vôbec nepáči! Ale postupne sa buď zlepšila kresba, alebo som sa proste začítala a tiež do Iana zaľúbila – mal skvelý mužský charakter, taký ten dobrák, ktorý to urputne skrýva – a nakoniec som tejto ľahkej romanci naozaj podľahla! Na druhej strane je pre čitateľa +18, takže nebola až natoľko prostá a naivná. A nevinná.
Spolunažívanie gentlemana a ľudského umeleckého diela bolo proste naozaj veľmi pôsobivé sledovať. A niektoré sekvencie boli skutočne krásne aj po vizuálnej stránke a ja som len obdivne vzdychala nad Ianovým nákrčníkom, Suzzetinými šatami, altánkom, kočom... nuž... viete si predstaviť!


obr.mangareader.com

                                    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára