piatok, 10. júna 2016

ORECHOVÉ TYČINKY

Neviem, čo s pomletými orechmi, mám ich za celý kýblik :D. Nuž, naposledy som čo to spotrebovala na Londýnskych Rezoch, dnes zasa na Orechové tyčinky. Nie také klasik, so škrupinkou tuhej polevy (ktoré sú tiež veľmi dobré a obvykle sa využívajú ako vianočná sladkosť), ale také mäkučké a echt orechové. Tu je recept ako ich pripravujem ja:).

Suroviny na cesto:
-          150g zmäknutého masla
-          150g práškového cukru
-          4 žĺtky
-          Šťava z polovice citróna
-          150g polohrubej múky

Suroviny na druhú vrstvu:
-          4 bielky
-          120g krupicového cukru
-          130g mletých orechov

Postup:
Rúru si predhrejeme na 160stupňov. Pekne mixérom som si mixla zmäknuté maslo s cukrom a žĺtkami. Potom som do cesta vliala citrónovú šťavu, ktorá nám pomôže zachovať cesto šťavnaté a svieže. Nakoniec som ručne vmiešala múku. Vznikla hmota, ktorú som nakoniec rozotrela na
maslom vymastený a pomúčený plech. Hrúbka je cca 1 centimeter.

Postup na druhú vrstvu:
Z bielkov som vyšľahala sneh a vmiešala doň krupicový cukor a pomleté orechy. Sneh treba natrieť na cesto.

A šup s tým do rúry. Orechové tyčinky sa pečú 15-20 minút, záleží od rúry. Treba to sledovať, pretože keď sa pečenie natiahne cesto vyschne, čo je veľká škoda, nakoľko mäkkosť a jemnosť je to najlepšie na tomto koláčiku. Výraznú orechovú chuť nevynímajúc:). 

7 komentárov:

  1. Mňam mňam mňam!
    Ořechy miluju. Jen se musím krotit - jinak se mi začne osypávat pusa.
    A jsou mi vzácností - vzhledem k ceně a dostupnosti. Teď jsme dostali pytel na vyloupání od Švagrové a máme to jako nejvyšší vzácnost.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mna vdakabohu, kedze ich tiez zbožňujem :-), zasobuje prababka :-)

      Odstrániť
  2. Popravdě nalákala jsi mě na ty Londýnské řezy. Ale tyčinka taky nevypadá špatně. Koukám, že by mohla být dosti chutná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No Londynske rezy su skvele!ak ta zaujali, smelo do toho :-)

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť