utorok, 20. septembra 2016

JAPONSKÝ CHEESECAKE Z Troch SUROVÍN

Obvykle, keď nájdem nejaký recept, dotvorím si ho podľa svojej chuti. Vždy niečo pridám, či vynechám, no ale pri Japonskom Cheesecake z troch surovín, skrátka nemôžem. Pointa celého receptu je totiž v tých troch surovinách, resp. ich dodržaní, aby bol recept jednoduchý a rýchly. Už dlho ma lákal. Rozhodla som sa teda pre vlastnú skúsenosť :).
Suroviny na cheesecake do „malej“ formy (polomer 15-17cm)
-          120g jemného tvarohu
-          120g bielej varovnej čokolády
-          3 vajíčka.

Áno, to je všetko :D.
V prvom rade si rozpustíme čokoládu, aby nám mohla chladnúť. Kým nevychladne, nedá sa totiž použiť. Taktiež tvaroh vytiahneme z chladničky, pretože má mať izbovú teplotu.
Potom si oddelíme bielka od žĺtkov. Vychladnutú čokoládu ručne zmiešame s tvarohom do hladkej hmoty. Potom primiešame žĺtka. Z bielkov si mixérom vymiešame tuhý sneh. Potom opatrne, na etapy, vmiešame bielkový sneh do hmoty. Vznikne nám nadýchané cesto.
Teraz by to malo byť o tom, že si vytvoríte formu z papiera na pečenie (viď. Video pôvodného receptu), čo vôbec nechápem ako dáma zvládla (holt, japonský pečiaci papier je asi dačo iné) a cheesecake pečieme v sklenenej mise na pekáči podliatom vodou. Ja som to urobila po slovensky, pretože som sa nechcela trápiť a hoci môj konečný výtvor nevyzerá dokonale, zasa až tak sa nelíši od ostatných instagramových #3ingredientsecheesecakes :D.
Rúru som si predhriala na 170stupňov. Cesto som vliala do klasickej formy na pečenie po vrch vystlanej papierom. Piekla som 15minút a potom ďalších 15 na 160stupňov. Nakoniec som ho nechala ešte cca 15minút vo vypnutej rúre.
Po vytiahnutí cheesecake pocukrujeme a môžeme konzumovať.
Môj verdikt: Neohúril. A nielen vizuálne :D – áno viem, je pokrčený presne tak ako som mala pokrčený papier. Všade však čítam, že v Japonsku je hit, preto som sa domnievala, že bude až hriešne čokoládový a ešte k tomu biela čokoláda patrí k mojim obľúbeným. Ale chuť je neopísateľné zvláštne mixnutá tvarohom a čímsi, čo by som ja osobne podporila ešte štvrtou surovinou – šťavou z citróna. Myslím, že vtedy by mi tento cheesecake prišiel príjemne vláčny a zároveň osviežujúci, po vychladnutí. Pretože nám doma chutil práve ako tvaroh s čímsi jemne citrónovým, čo je veľmi divné, ale je to tak.
No na druhej strane, sto ľudí sto chutí. A pridať sa dá aj tmavá čokoláda.

Originál recept TU!

7 komentárov:

  1. Ako sa v tom videu podarilo slečne vyformovať FORMU z papiera.. Žasnem. Ale inak ja som nad ním už rozmýšľala, ale potom som si to rozmyslela :D Prišlo mi, že tak málo surovín nedokáže vykúzliť niečo chutné. Jednoduché recepty ako bábovka sú síce najchutnejšie, ale v tomto prípade som si nebola istá :) Ale myslím, že sa ti podaril skvele, aj keď si k sebe kritická. Nie je pokrčený kvôli nešikovnosti, ale kvôli slovenskému neforemnému papieru :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj sa z toho nič vykúzliť nedá...:D

      Odstrániť
  2. Mmmmm, ale vyzerá podľa mňa super - hlavne tá tmavá "kôrka" na vrchu a bokoch.... len hej no - čo ti tam môže robiť tú chuť? ...keď tam ide len tvaroh, vajce a trošku čokolády.
    Ja som takto objavila Japanese Cotton Cheesecake....len ten má tiež pečenie pri rôznych teplotách, vo vodnom kúpeli a neviem v čom všetkom, že pri mojej netrpezlivosti som rovno, akúkoľvek snahu, vzdala. =D Som skôr rustikálnejší typ ako do detaily dokonalý japonec.=D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No myslela som,ze to prerazi chut cokolady....a ono nie :D

      Odstrániť
  3. Super :) čokoládu dám 80 percentnú a je to čisté paleo!....:D skúúúúsim :) mám aj tvaroh doma....oooooo
    možno v horkej-tmavej variante bude dobrý :)

    Ja som práve cez vikend skúsila extra-čokoladovú tortu a vyzerala a chutila ako cheesecake.....mno a ja hlupa som si to nenafotila...vsetko paleo jedlo fotim a tuto tortu nie! ale nie to som chcela :D

    Glazúra na vrchu bola leskla a vnutro bolo vláčne ako tvaroh-trik je však v tom, že to nebol tvaroh ale 3banány a avokádo, tiež som roztopila 2 horké čokolády a zmiešala so zmixnutými banánmi a avokádom, môžeš osladiť ale....podla mna netreba ! milujem horku cokoladu a banany boli dosť sladke, na zaver už len vajička :)myslím si, že keby si namiesto horkej dala mliečnu veľmi by ti to chutilo :)
    http://www.paleolifestyle.cz/2012/03/03/cokoladovy-dort-bez-jakekoli-mouky/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ano, je mozne,ze tebe ten kolac sadne. Ďakujem za recept!! Zbožňujem banany a ano, dala by som tam dobru mliečnu cokoladu :P...ale co s avokadom??? :-\ to fakt nemusim...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nebudes ho tam citit...je to len taky zdravotny bonus! ver mi!

    OdpovedaťOdstrániť