štvrtok, 20. októbra 2016

AKO VOŇALI VIKTORIÁNCI?

Viete aký je rozdiel medzi kolínskou vodou a pravým parfumom? Pravý parfum je najdrahšia verzia „voňavej vody“ . Mal by mať bežný uzáver a nie postrekovač. Je to príliš drahá záležitosť na to, aby sa ním podobne plytvalo a vôňa je koncentrovanejšia, hustejšia, veď obsahuje 15-40% čistého parfumového extraktu. Kolínska voda naopak, je jemnejšia. Vône sú ľahšie, ovocné, môžu obsahovať rozmarínové, či levanduľové éterické oleje a iné špecifické kategórie vôní.
Nakoľko som vyhrala cez giveaway na najlepšom módnom blogu od pravej kunsthistoričky tradičnú Eau de Cologne, presne viem, čo kolínska voda znamená a som z nej priam nadšená! Mám ju síce od leta, ale práve jej vôňa, ktorá vo mne evokuje spomínaný rozmarín, ihličnatý les po daždi a podobné odlesky sviežich vôní, zámerne som si fľaštičku šetrila na jesenné a zimné obdobie. Príde mi sviatočná a príjemným spôsobom hrejivá do daždivých dní. Taktiež istým spôsobom tradičná, iná ako vône dnešnej doby, čo ma len teší... je to predsa vôňa Viktoriáncov!
Eau de Cologne n. 4711 má hlbokú tradíciu. Jej vonná stopa sa datuje až do roku 1792 (prepáč, BB – dátum som si pozrela na tvojom blogu) a stala sa charakteristickou pre Viktoriáncov 19.storočia. Čo je zaujímavé, už v tom období, rovnako ako dnes, bola považovaná za unisex vôňu. S čím súhlasím. Na prvý dojem je možno trošku ostrejšia, akurát pre gentlemena, no v konečnom dôsledku sa uvoľňuje jemne – ako pre dámu :).
Je fajn, že aj u nás je v parfumériách dostať za prijateľnú cenu a preto môžem flakónik Eau De Cologne, ktorá bola mimochodom vyrábaná v Nemecku, odporúčať ako zaujímavý vianočný darček napríklad. Pre mňa je to rozhodne vôňa, ktorú budem používať relatívne bežne. Vravím relatívne, pretože ju zasa nepoužívam denne.
Aby som iba nechválila, bola by som rada, keby nevyprchala tak rýchlo. Ona teda vlastne až tak rýchlo nevyprchá, ale zistila som, že to docielim, až keď si ňou potriem zápästia o čosi viac ako som zvyknutá (a dávam si ju aj za uši, popr. do výstrihu), takže ju asi rýchlo miniem. Aj preto ju nepoužívam deň čo deň. Na druhej strane je zasa fajn, že žena aj tak potom nevonia ako „drogéria“, ale vôňa sa od prvej chvíle uvoľňuje jemne a postupne.
Po Viktoriáncoch ostávala naozaj príjemná „stopa“ :).





Zdroje:
obr.
https://www.periodpaper.com/

5 komentárov:

  1. Odpovede
    1. To napr :-) https://www.notino.sk/4711/?f=1-3-192&ppcbee-adtext-variant=C+-+Značky+-+Parfémy

      Odstrániť
  2. Áno, bohužial vyprcháva veľmi rýchlo. Teraz som sa k nej po nejakej dobe vrátila (medzitým bol buď voňavý olej alebo vôbec žiadna voňavka) a musím povedať, že kolínsku teraz cítim omnoho intenzívnejšie ako predtým. Ale faktom je, že jej používam aj trošku viacej ako bežného parfému.=D
    Ooooo a ten kompliment v úvode.... no levitujem od spokojnosti =D Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som zistila, že koľko si mám dať, aby to o dve hodiny cítila aj Deniska v Nitre xDDD

      Odstrániť