streda, 7. decembra 2016

8.12. - Rozpaky v Škôlke...

Objavila som nový tip rozpakov. Sú to tie rozpaky, ktoré na vás prídu, keď si idete vyzdvihnúť dieťa zo škôlky, a práve sa vám ho nepodarí len tak odchytiť z dvora a zdrhnúť. Hlavne, keď budovu škôlky ani nemáte v dohľade a už počujete ponad stromy výkrik: „Teodooooooor!“ a viete, že ide o vašu ratolesť. Deti sú už však v budove a vy sa stretávate s pani učiteľkou (alebo „pamčelou“ ako svojho času hovorilo moje mláďa).
No a učiteľka už dva dni po sebe krúti hlavou, že moje dieťa skrátka neposlúchla. On nie že by iba tak jemne neposlúchal... naháňa sa... odmieta upratovať... keď sa recitujú básničky vykrikuje... A asi je to naozaj drsné, pretože učiteľka, popravde, tento týždeň vyzerá, že má depresiu.
Má ju z môjho dieťaťa? ............ Chápem, že usadiť dieťa na stoličku, že akože „na hanbu“ nie je veľmi uspokojivý proces. Ja mať na krku 22 trojročných detí možno ich povyhadzujem z okna. Čestne priznávam.
Takže dohováram, vysvetľujem, obligátne sa vyhrážam a malý si z toho robí vianočnú pohodu a keď príde večer muž z práce, celý natešený k nemu príde a vyhlási: „Tatiii... dáš mi baci?“ *rozžiarený pohľad. (a túto vetu myslím bež žartu!!)
Úprimne. Ja ho nechápem...                      
Ja ho iba vychovávam. Tak kde sa to zadrhlo?! Nikto mi nikdy nepovedal, že keď dieťa vychovávate niekedy to môže vyzerať ako pravý opak. Dosť ma škrie, že všetky články na internete a všetci múdri bezdetní ľudia vám hovoria, že výchova stačí. Lenže potom sa rozmnožíte a zistíte, že to že vám záleží na tom, aby bol malý v škôlke vzorné dieťa a nie ten rebel, čo strháva ostatných chalanov do naháňačiek a že vám na tom záleží skutočne a nahlas, vôbec nezaberá. Že sa reálne stalo, že vaše dieťa má osobnosť a myslí si o tom svoje. Samozrejme svojím bizarným, nelogickým a skresleným trojročným mozgom.
Ach jaj... by ma zaujímalo, čo ma čaká dnes poobede.

7 komentárov:

  1. Haha :) ja by som skôr bola zvedavá, čo z neho bude počas puberty tiež a po nej :) Aspoň si môžeš byť istá, že bude tá silná dominantná osobnosť a v živote sa nestratí :D
    Čo sa týka skrotenia, buž... to poradiť neviem... :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno...to je pravda, ono dosť podozrivé je už to, že oni maju na dvore také drevené auto a vždy, keď prídem, tak sedí za volantom a okolo neho sú ovešané ostatné deti... ja neviem ako sa mu zakaždým podarí prebiť tam, ale inde ako za volantom som ho ešte nevidela xDD

      Odstrániť
  2. Keď som bola mala ja....tak som bola tiež dominantná...a taky malý vodca skupiny....ako moja mamina vraví : "neposedela si, mala si vrtuľu v zadku!" a toľko zranení...pádov a šibalstiev na konte.... a ako som dospievala...tak som skrotla.....že naši doteraz nechápu čo sa to so mnou stalo :D....takže chcem tím povedať, že Teo môže byť úplne iný, keď vyrastie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som povedala, že najlepšie by bolo, aby mal taký zlatý stred - ako muž by mohol byť hoci aj 100% priebojný, ale nie zas dominantný - lebo potom chúďa jeho partnerka xD

      Odstrániť
  3. Tiše se směju a zároveň se děsím, jaké někdy bude mé (zatím naprosto teoretické) dítě :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Počuť ešte z nedohľadna výkrik učiteľky s menom tvojho šibalského dieťaťa :D No to musí byť radosti :D ale malý je tak podarene šibalský, on je proste tak správne živé dieťa.. A myslím, že po niekom to dieťa predsa len bude .... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hlavne dúfam, že mu ten veselý duch ostane XD

      Odstrániť