utorok, 17. januára 2017

OUTFIT *7: Prečo som mala MODRÉ SVADOBNÉ ŠATY a čo s nimi ďalej...

Keď som sa v máji 2016 vydávala, mala som modré svadobné šaty. V prvom rade preto, že sme nemali tradičnú svadbu, takže som neriešila, ktorá farba sa hodí, smie, alebo v sebe nesie nejaké skryté významy. Eeee... neberú sa náhodou modré šaty na druhú svadbu? Netuším. V každom prípade – toto bola moja prvá xD a som presvedčená, že aj posledná.
Poďme si teraz čo to popísať o mojich šatách. Keďže mi vždy záleží na tom, aby mali moje šaty v sebe čosi historizujúce – či už to je vidno, alebo nie na prvý pohľad, povedala som si, že dokopy majú celkom pekný neskorý edwardiánsky šmrnc. Ten som posilnila hrubou červenou stuhou, ktorú som už kupovala na Slovensku (v kvetinárstve, len tak medzi nami :D) – teda vytvorila som širšiu vrchnú časť, v ktorej o to viac „ukázal“ môj korzetom zvýraznený driek a spadavá sukňa. Celé šaty boli kupované cez e-bay, na ktorý mám šťastnú ruku, takže som sa nebála a ozaj boli trošku drahšie ako je obvyklý e-bayovský priemer. Jediné, čo som na nich menila, boli gombíky na rukávoch – ešte v deň svadby som ich prešívala, aby mi vytvorili užšie zápästia.
Šaty sú z dvoch častí – spodné sú s bielym vintage vzorom a horná vrstva je priehľadnejšia a ľahšia. Keďže som teda taká veľmi netradičná, tak ich aj naďalej nosím ako bežné denné šaty, iba ich oddeľujem. Vysvetlím. Cez leto som nosila iba „spodnú“ vrstvu. Ich spodnou vrstvou sú vlastne veľmi krásne a romantické letné šaty, ktoré sa mi naozaj mimoriadne dobre v horúčavách ponosili. Či už s vyššími topánkami s hrubým opätkom, alebo s obyčajnými balerínkami, ktoré dotvárali dojem hravosti. Na posvadobnú večeru som si napríklad dala iba tie, s krátkym bielym retro svetríkom.
Ich hornú vrstvu nosím teraz cez zimu. Šaty sú vpredu rafinovane roztvorené. Už nenosím stuhu, aby pôsobili uvoľnenejšie. Dávam si pod ne čierne minišaty, ale nerada sa odhaľujem, takže k tomu ešte tričko s dlhým rukávom a hrubé čierne pančuchy. Celé to má niečo do seba. Naozaj som si za ne v kaviarni vyslúžila obdiv, čo je veľmi dobrý pocit.
Asi si tieto šaty už nikdy neoblečiem dokopy, pretože práve vtedy mám pocit, že sú „svadobné“. Ale to mi neprekáža, pretože ma fascinuje aké sú využiteľné a kombinovateľné. Pre mňa skutočne dobrá kúpa! 
Hádzanie kytice... aspoň nejaká klasika, no nie? ;)

12 komentárov:

  1. Polly si ozaj netradičná :) a zoberiem si od teba príklad a budem sa vydávať v dúhových farbách :D, lebo povedzme si úprimne...nevesta ma biele šaty preto lebo predstavuje nevinnosť čistotu :D, symbol, že čakala na svojho muža :D ....či sa mýlim? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tuším áno:D a tuším aj preto sú druhé modré...veď niet už čo čakať :D... ja som za!!! Pre každého sú výnimočné šaty niečo iné :-)

      Odstrániť
  2. Teraz ma napadá... tie šaty boli síce drahšie, ale veď ty sisi vlastne kúpila 2 v 1.=D
    Mne osobne teda nevadia biele šaty a pokojne sa v nich budem vydávať, ak sa rozhodnem, že biela je tá pravá... ale rovnako nemám problém ani s inými farbami.=D Napokon, biele svadobné šaty majú len veľmi krátku históriu - od dôb kráľovny Viktórie. Teda keď si to porovnáme s tým, že "svadobný obrad" resp. akt "zaviazania sa jeden druhému" má ďaleko hlbšie korene ... čo tam potom po nejakých bielyxh šatách. A hlavne ako píše Standy, aj tak napĺňajú význam len u málo žien.=D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akože aj mne sa páčia biele šaty, skôr mi ide o strih....vlastne keby som našla vhodné...vlastne som aj našla, ale práve tie sa Petovi nepáčili:D

      Odstrániť
  3. Jej, na tvoj svadobný článok sa dobre pamätám, hlavne preto, že bol taký netradičný :-). Keďže mne sa však páčia všetky iné a neklasické veci, tiež vravím, prečo nie? :D
    Je super, že si tie šaty môžeš teraz takto kombinovať, lebo väčšina tých svadobných zvyčajne končí niekde v kúte skrine, prípadne v iných rukách, čo je však veľká škoda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Popravde...asi by som sa nezmierila s tým,že som dala za šaty stovky eur a potom len tak visia v skrini :-):D

      Odstrániť
  4. Gratuluji k manželství, šaty jsou krásné. Nicméně pro mě by to bylo trochu divoké. Mám ráda klasiku :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa páči klasika :), len pri hľadaní som nakoniec nenašla nič, čo by mi prišlo dostatočne estetické, nuž som sa ďalej riadila len srdcom xD

      Odstrániť
  5. Super šaty, moja sestra chcela mať červené na svadbu, ale nakoniec nejak od toho upustila. Ale je perfektne, ze ich vies takto vyuzit :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Červená je krásna farba, mohlo to byť divoké:D

      Odstrániť
  6. Nádherné šatky! Moc se mi líbí, že se dají využít i na běžné nošení a to dokonce tak, že vzniknou 2 různé outfity. A opravdu máš štěstí, že ti sedly, já si z ebay kupovala šaty jednou a naposled :D Sice za ty peníze jsem asi nic jiného nečekala, ale stejně :D

    Piosek

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím sa pochváliť,že ja mám na ebay šťastnú ruku:-) :-)

      Odstrániť