piatok, 21. apríla 2017

JANE EYRE - staršia BBC Tv verzia

Máte radi tzv. period dramas? Ak ste náhodou uvažovali, ktorá z verzií Jane Eyere je naj, tak ja si dovolím odporúčať mini-sériu z BBC a viem viem, je až z roku 2006, ale tá najnovšia kinoverzia Jany z pred zopár rokov ma fakt neberie - Jane mi prišla príliš pekná a Rochester príliš mladý. Čo sa týka mojej obľúbenej série, ide o 4dielnu Jane Eyre. Dúfam, že mi teraz nikto nehodí tupý predmet do hlavy - ale je to vôbec možné???? Aby sa mi filmové spracovanie páčilo ešte viac ako kniha?! ... Nie je! :D hehe, nevydarený žart! Ale poviem úprimne - túto minisériu takmer vyzdvihujem na roveň literatúry, pretože málokedy sa podarí také dokonalé prevedenie knihy ... a veľmi elegantné vypustenie všetkých zdĺhavých pasáží.
Určite si nenechajte ujsť, ak zvažujete, ktorú z Ján Ajrových si pozrieť - táto Jane je tak správne sympaticky nevzhľadná ako len Jane má byť a tento pán Rochester je presne to príťažlivé zavalité zviera, akým má byť!♥♥♥
O to viac medzi nimi funguje nezabudnuteľná chémia a nenaplnená vášeň, ktorá priam trhá srdce. Každý vie, že Jane a pán Rochester sú si súdení, ale musia k sebe prejsť dlhočiznú cestu a ich cesta je plná polohororových výjavoch odohrávajúcich sa v magickom sídle Thornfield.
BBC Jane ponúka skutočne priehrštie pôsobivých obrazov a bolesť zradenej Jane je priam hmatateľná. V neposlednom rade treba spomenúť tiež hudbu, ktorá tajomný príbeh vynikajúco zvýrazňovala.
Podľa mňa - som mala dobrý výber :).

obr.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com

4 komentáre:

  1. Ten herec sa mi strašne na niekoho podobá... ale na tej fotke hore je náhodou uhmmm :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. podľa mňa je škaredý :D... a podobá sa mi na jedného kamoša xP

      Odstrániť
    2. Tak tú briadku by som mu oholila, ale má tam minimálne pekný pohľad :D

      Odstrániť
  2. Ano to poznam vdaka yane este pred hmmm 9 rokmi mi poslala dvd s historickymi serialmi z bbc produkcie ;) a toto bol jeden z mojich aj ;)

    OdpovedaťOdstrániť