sobota, 1. apríla 2017

japonský film BLACK BUTLER (adaptácia anime)

Pôvodne som si myslela, že napíšem čo to o dojmoch z anime Kuro Shitsuji: Book of Circus, čo je tretia séria môjho obľúbeného viktoriánskeho anime a iba tak okrajovo spomeniem aj live action. No lenže.... vôbec ale vôbec som nečakala, že ma tak očarí film Black Butler!
Naozaj som bola pripravená odsúdiť ho :D. Po prvé, kto preboha môže hodnoverne zahrať Sebastiana – démonického komorníka! To už chce riadnu dávku charizmy. Po druhé – vopred som vedela, že viktoriánske črty sú síce zachované, ale celý dej je aj tak prenesený do budúcnosti, myslím tým priamo sci-fi budúcnosti :D.
A po tretie – Ciel, hlavný hrdina, nie je Ciel, on je vlastne dievčaťom prezlečeným za chlapca! Bolo to potrebné? A nebolo by to úplne zlaté, keby ostal chlapcom? Veď je problém zohnať chutného ázijského herca a zaviazať mu rozkošnú mašličku pod krkom? Fanservis ako vyšitý! Jaj a vlastne, má to aj štvrtý bod – Prečo sa úžasné rodinné meno Phantomhive zmenilo na Genpu?????
Ako to však už býva... :D Všetko sa zmenilo. V krátkosti dej – medzi ľuďmi sa šíri strach, keď známe  persony umierajú záhadnou a desivou smrťou, čosi ich akoby v mihu sekundy mumifikuje. Na mieste činu ostávajú okrem tiel aj hracie karty s vyobrazením Diabla. „Kráľovnin strážny pes“ Ciel (keďže aj ona je v budúcnosti veľmi aktuálna) dostane poverenie prešetriť zločin. Nevyšetruje ho však sám, ako všetci, čo sme anime videli, vieme  - zapredal dušu démonovi. Takže on a jeho komorník z Pekla sa môžu realizovať. A naprázdno nevyjde nič – okrem zločinu sa „odhalí“ aj pozadie vraždy Cielových rodičov, všetko je prepojené, ale nepredvídateľné. Silným plusom filmu sú, okrem akčných scén, aj prekvapenia.
Akoby som to zhrnula! Kupodivu som zmeny vnímala ako príjemné osvieženie. Film je totiž natoľko zaujímavý, rýchly a vizuálne krásny, že som si ho užila od prvej minúty. V konečnom dôsledku som tam „vycítila“ aj nádych pôvodného Black Butlera, myslím v pôvodnej anime verzii. Hlavná myšlienka, atmosféra, viktoriánske viac ako náznaky, podľa mňa sadli. Asi by ma väčšina Kuro Shitsuji fanúšikov (čo som čítala reakcie na nete) ukameňovala, ale ja som našla svoj nový obľúbený film. Viem, že je ťažké vôbec sa len priblížiť k tomuto:
Ale ja som mala si veľmi otvorenú myseľ, alebo čo :D, no podobnosti som zachytila:
Mizushima Hiro je herec, s ktorým som už zopár dorám videla a vždy som ho považovala za
atraktívneho, ale až teraz ho považujem za sexi herca :D. Jeho krásne vlasy, podmanivý hlas – podľa mňa sa ako Sebastian Michaelis našiel! Bol charizmatický, démonický, dokonalý! K zožraniu!  A môžem pokračovať aj ďalej ... v konečnom dôsledku sa svojej úlohy zhostil tak presvedčivo, že si už teraz neviem predstaviť iné obsadenie. Ale treba ho vidieť „v pohybe“ samozrejme, statické obrázočky veľa nepovedia :D. A ešte jedna vec – v anime boli tie najlepšie scény, keď Ciel prekvapil aj svojho komorník a Sebastian nahadzoval ten svoj začudovaný, zamyslený výraz. Hiro ho zvládol. Jeho udivené výrazy, keď démona čímsi prekvapil obyčajný človek, boli famózne.
Nakoniec, Ayame Gouriki ako ženská verzia Ciela bola tiež perfektná (krásna a tak správne chladná), ale aj tak si myslím, že by bolo doslova peckové, keby obsadili herca.
Čo ma milo prekvapilo, za jednu z mojich obľúbených scén môže slúžka Rin – tá nešikovná v domácich prácach, avšak... keď vytiahla zbrane... :D. Vraždiaca lolitka skrátka pobavila.
Ja som proste po všetkých stránkach z filmu mimo. 
A koniec bol krásne dojemný!






Zdroje obr.

http://s14.postimg.org/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára