utorok, 9. mája 2017

Bram Stoker / Petr Kopl: DRACULA (komiks)

Zbožňujem upírčiny :). A táto je netradičná. Keďže tento rok som nemala možnosť byť na Slavcone, aj keď som konečne chcela byť, skvelá kamarátka Stanka mi ho tak trochu priblížila, keď mi na tejto akcii kúpila komiks od Petra Kopla. Ide vlastne o komiksovú prerábku Draculy do Brama Stokera.
Môžem ho vrelo odporúčať, ale ani náhodou pre malých čitateľov, aj keď na zadnej časti obalu je
drobná poznámka – „pre čitateľov od 9 rokov“. Žartujete??? :D Sú tam jednoznačné sexuálne narážky a kopec vraždenia :D. Rozhodne tento komiks nevytiahnem z knižnice, keď bude mať moje mláďa deväť rokov. Ani desať!
Petr Kopl je český autor, ktorého musím spomenúť, pretože jeho grafika mi rozhodne sadla! Kde tu používa pokrútenú perspektívu, aby zvýšil dojem strašidelnosti. Možnože by som si želala trošku vzhľadnejšie ženské hrdinky, ale to je asi tak všetko :D. Obzvlášť ma očarili známe budovy. Niekde som čítala, že vraj vznikajú tak, že photoshopuje reálne fotografie, čomu by som verila. Čiže jeho scenérie sú detailné a očarujúce.
Komiks patrí do série Victoria Regina, kam patria grafické adaptácie aj iných známych diel (napr. Pes Baskervillský), ktoré zdá sa poukazujú na jeho obľubu vo Viktoriánskom období
Taktiež je komiks plný narážok na iných Viktoriáncov (keďže ako vieme - prebieha v Transylvánii a Londýne), ktorí ako postavy obohatili literatúru. V poslednom čase sa s tým stretávam tak často, že začínam mať pocit, že vzniká nový trend. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára